Just an aside ....

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
39ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

Σχολική χρονιά 2014-2015

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές με την καθοδήγηση του διευθυντή και του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Η ζωή στο σχολείο καλό είναι να ρυθμίζεται από κανόνες που έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα η εκπαιδευτική διαδικασία και το σχολείο να λειτουργεί ως μια κοινότητα μάθησης. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στην σχολική κοινότητα είναι η πρόοδος των μαθητών, αλλά επιπροσθέτως η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση κ.λ.π. Στο κείμενο που ακολουθεί αναφέρονται μερικοί από αυτούς τους κανόνες.

Η φοίτηση των μαθητών
Το σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.
o Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
o Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος -ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων- και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).
o Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
o Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο σχολείο, μετά από απουσία δύο (2) ημερών, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.
o Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως -την ίδια ημέρα- το δάσκαλο της τάξης.
o Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των A’ ,Γ΄ και Ε τάξεων.

Άφιξη στο σχολείο
o Η άφιξη των μαθητών που παρακολουθούν την πρωινή ζώνη γίνεται από τις 7.00 ως 7.15 από την είσοδο του Parking.
o Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 7.55 ως 8.10 από τις εισόδους του σχολείου. (Τσούντα και Κήπων)
o Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος και όχι στη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου.
o Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους αποχωρούν αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων. Εξαίρεση σε αυτό είναι μέρες κακοκαιρίας ή απεργίας κατά τις οποίες υπάρχει περίπτωση να τροποποιηθεί το σχολικό ωράριο.
Προσευχή
o Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Αποχώρηση από το σχολείο
o Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι? αυτό ο δάσκαλος της τάξης ή ο διευθυντής.
o Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στο γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Σημαντικό επίσης να γνωρίζουν το όνομα του/της δασκάλου/ας και την αίθουσα διδασκαλίας του παιδιού τους καθώς και το σχολείο φοίτησης.
o Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αναχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει.
o Η αναχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής:
– Στο τέλος του 7-ωρου στις 14.00 από τις εξόδους του σχολείου. (Κήπων για τις Α΄ και Β΄ τάξεις και Τσούντα για τις υπόλοιπες τάξεις)
– Στο τέλος του 8-ωρου στις 15.30 από την έξοδο Τσούντα για όσους μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και οι γονείς-κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει εξ? αρχής την ακριβή ώρα αναχώρησής τους από το σχολείο.
– Στο τέλος του 9-ωρου στις 16.15 από την έξοδο Τσούντα.
o Οι σχολικοί τροχονόμοι, άμα λειτουργήσουν και φέτος, βοηθούν για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών εφόσον αυτή γίνεται σε χρόνο 15΄μετά τη λήξη των μαθημάτων.
o Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αναχώρησή τους, τους περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου και πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν μάθημα.

Διάλειμμα
o Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο, στους χώρους που έχουν καθοριστεί για κάθε τάξη. Οι αίθουσες κλειδώνουν και δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
o Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους 6 εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στα προαύλια ή στο κτίριο.
o Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές προσέρχονται γρήγορα στην αίθουσα χωρίς να τρέχουν ή να τσακώνονται (ή παραμένουν συντεταγμένοι στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν Γυμναστική). Έχουν ήδη τελειώσει το φαγητό τους και έχουν τακτοποιήσει τις ανάγκες τους.

Επισκέψεις – γιορτές
o Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι? αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους δε και οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκειά τους, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται. Για παράδειγμα στις Εθνικές γιορτές ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δε λειτουργεί το Ολοήμερο.

Γονείς – κηδεμόνες
o Οι κηδεμόνες μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από το δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία και ώρα τακτικής συνάντησης.
o Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου) και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
o Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στο διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
o Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε το δάσκαλο της τάξης ή το διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
o Γενικότερα κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς.
o Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Το τηλέφωνο του σχολείου (210 2013380) είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν όλα τα τηλέφωνά σας.
o Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.
o Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου- σπιτιού.

Γενικά
o Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κόσμιο ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.
o Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
o Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του υπουργείου παιδείας, δεν επιτρέπεται για τους μαθητές.
o Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Μετά την καλοκαιρινή ξεκούραση, το σχολείο σου είναι εδώ έτοιμο να σε βοηθήσει να μάθεις πολλά πράγματα. Χρειάζεται όμως κι εσύ να δείξεις ενδιαφέρον και προθυμία. H καθημερινή, συστηματική μελέτη είναι απαραίτητη.
Πολύ σημαντική όμως είναι και η σωστή σου συμπεριφορά, σύμφωνα με τους κανόνες του σχολείου. Έτσι θα δημιουργήσομε μια ωραία ατμόσφαιρα στο σχολείο μας και η δουλειά μας θα είναι ευχάριστη και αποτελεσματική.

Κανόνες
1. Το πρωί στην αυλή
? Φτάνοντας στο σχολείο αφήνω την τσάντα μου στο καθορισμένο σημείο και περιμένω στην αυλή.
? Όταν χτυπήσει το κουδούνι, μπαίνω στη σειρά του τμήματός μου για πρωινή προσευχή και είσοδο στην τάξη.

2. Στην αίθουσα
? Κάθομαι στη θέση μου και ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.
? Προσέχω την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.
? Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ το λόγο ευγενικά για να μου λυθεί η απορία.
? Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου. Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι.
? Αν έχω σοβαρό λόγο να βγω έξω, ζητώ διακριτικά την άδεια.

3. Στο διάλειμμα
? Όταν κτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ό,τι μου χρειάζεται (χρήματα, φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί.
? Στο κυλικείο ψωνίζω ακολουθώντας τη σειρά με ηρεμία και υπομονή.
? Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι και παίζω στους χώρους που έχουν οριστεί.
? Παίζω ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες.
? Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφω άμεσα στην τάξη μου.

4. Σχόλασμα
? Ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.
? Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες) για τα οποία είμαι υπεύθυνος.
? Περιμένω την άδεια του δασκάλου για να αποχωρήσω.
? Περιμένω στον χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρηση μέχρι να έρθουν να με παραλάβουν οι δικοί μου άνθρωποι.

5. Γενικοί κανόνες
? Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδιά μου καθαρά και τακτοποιημένα και βάζω στην τσάντα μου μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα.
? Φροντίζω για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων.
? Προσέχω και δεν προκαλώ φθορές στα πράγματα του σχολείου μου (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους)
? Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μου όπως τα δικά μου και αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στο δάσκαλό μου.
? Συμπεριφέρομαι με ευγένεια και σεβασμό προς όλους.
? Προσφέρω τη βοήθειά μου σε όσους τη χρειάζονται.
? Συμμετέχω σε όλες τις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του σχολείου.
? Προσοχή στο Internet. Το χρησιμοποιώ μόνο για θέματα του σχολείου
3 Βασικοί σκοποί του σχολείου μας
α) Ανάπτυξη κοινωνικότητας των μαθητών και υιοθέτηση κανόνων σωστής συμπεριφοράς
β) Παροχή γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων
γ) Αρμονική συνύπαρξη όλων, ανεξαρτήτως της διαφορετικότητας

4 πράγματα που πρέπει να αφήσεις πίσω και να προχωρήσεις
α) Το φόβο του λάθους
β) Την αρνητική σκέψη
γ) Να κάνεις κάτι, απλά, επειδή το κάνουν οι άλλοι
δ) Την έλλειψη σεβασμού

10 πράγματα που χαρακτηρίζουν τους αισιόδοξους
α) Δεν κρατούν κακία
β) Βλέπουν τα προβλήματα σαν ευκαιρίες
γ) Κάνουν σπουδαία όνειρα
δ) Δίνουν τις σωστές διαστάσεις στα πράγματα και τα απλοποιούν
ε) Ζουν το τώρα, ξέροντας το παρελθόν και προσέχοντας το μέλλον
στ) Διαλέγουν με σοφία τους φίλους τους
ζ) Ακούν τους άλλους
η) Είναι ειλικρινείς
θ) Θέτουν στόχους
ι) Ενθουσιάζονται και δημιουργούν

Συμπέρασμα
1) Παίξε μουσική μόνος σου ή με φίλους
2) Χόρεψε
3) Ζωγράφισε
4) Παίξε θέατρο
5) Γράψε στίχους ή μουσική
6) Δράσε εθελοντικά και συμμετοχικά σε φορείς ή οργανώσεις με κοινωνικό χαρακτήρα
7) Τράβηξε φωτογραφίες
8) Φρόντισε το περιβάλλον
9) Καλλιέργησε κήπους
10) Διάβασε βιβλία

«Δεν μπορείς να ανακαλύψεις νέους ωκεανούς, αν δεν έχεις το κουράγιο να χάσεις την ακτή από τα μάτια σου» Πλάτων