Στα πλαίσια της εβδομάδας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης ( 12 ? 16 / 10 / 2015 ) ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας αποφάσισε να καλέσει στο χώρο του σχολείου την ? Ορχήστρα των Χωμάτων ?. Πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό αλλά και καλλιτεχνικό εργαστήρι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας .
Η ? Ορχήστρα των Χωμάτων ? πραγματοποίησε τριήμερη δράση με την συμμετοχή των μαθητών την Τρίτη 13/10 , την Τετάρτη 14/10 και την Πέμπτη 15/10.
Στόχος : Να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σε θέματα που αφορούν το σχολικό περιβάλλον , έτσι ώστε να αναπτύξουν στάσεις και συμμετοχικές συμπεριφορές που θα συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος του σχολικού χώρου και στην αναβάθμιση της ποιότητας της σχολικής ζωής .
Η δράση ξεκίνησε λίγες μέρες νωρίτερα , αφού οι μαθητές έπρεπε να φέρουν στο σχολείο ανακυκλώσιμα και χρησιμοποιημένα υλικά όπως ταψάκια , πλαστικά μπουκάλια , χάρτινα μπουκάλια κ.α , προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν στις κατασκευές τους .
Στόχος : Η ευαισθητοποίηση στο θέμα της ανακύκλωσης και η χρησιμότητα της ανακύκλωσης για το περιβάλλον .
Την 1η μέρα ξεκίνησαν με μουσική και κίνηση. Στην αρχή , μίλησαν για τα αγαπημένα τους μουσικά όργανα και έπαιξαν μουσικοκινητικά παιχνίδια υπό την σκιά των δέντρων. Από αυτά τα δρώμενα δεν θα μπορούσε να λείψει και ο διευθυντής του σχολείου κ. Αλούκος Γιώργος .
Την 2η μέρα διακόσμησαν με δικά τους έργα τέχνης την αυλή του σχολείου και την νέα ξύλινη επένδυση του συρματοπλέγματος στο χώρο του γηπέδου μπάσκετ. Τα σχέδια είχαν βεβαίως σχέση με το περιβάλλον : λουλούδια, δέντρα, πουλιά, ζώα. Όλοι οι μαθητές συνεργάστηκαν και άφησαν τη δική τους πινελιά πάνω στον τοίχο. Έφτιαξαν τα δικά τους παιχνίδια και έμαθαν να αξιοποιούν όλα τα υλικά που βρίσκονται γύρω τους.
Σκοπός : Η ανάπτυξη ενός κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίας υποστήριξης και η συνειδητοποίηση των ωφελειών της λειτουργίας της ομάδας .
Την 3η μέρα τοποθέτησαν δυο ξύλινα παρτέρια μέσα σε ένα ήδη διαμορφωμένο αχρησιμοποίητο χώρο του σχολείου , τα οποία είχαν διακοσμήσει οι μικρότερες τάξεις με δημιουργικότητα και φαντασία. Οι μαθητές μετέφεραν όλα τα απαραίτητα υλικά ( χώμα , φυτά ? διάφορα λαχανικά , φτυαράκια ) και έπιασαν αμέσως δουλειά. Κατά την διάρκεια της κατασκευής του σχολικού λαχανόκηπου έγινε αναφορά στα είδη των λαχανικών , στις ευεργετικές τους ιδιότητες και στην σπουδαιότητα τους στην διατροφή μας.
Επίσης η ομάδα της ? Ορχήστρας των χωμάτων ? μίλησε στα παιδιά για το πως πρέπει να φροντίζουν τα φυτά , για να μπορέσουν αυτά να αναπτυχτούν και ίσως να μπορέσουν κάποια στιγμή να φτιάξουν ένα μικρό γεύμα ( σαλάτα ) από το λαχανόκηπο του σχολείου . Οι μικρότερες τάξεις είχαν φτιάξει και αυτές παρτέρια με μυρωδικά καθώς και κάμπιες, οι οποίες είχαν μέσα σπόρους και σιγά σιγά θα βγάλουν χορτάρι ( γκαζόν ) . Επιπλέον, έξω από τις αίθουσες του ισογείου, οι μικρότεροι μαθητές είχαν κατασκευάσει γλαστράκια από ανακυκλώσιμα υλικά με χρωματιστά λουλούδια.
Στα κάγκελα μεταξύ δημοτικού και νηπιαγωγείου τοποθετήθηκαν τα μουσικά όργανα που κατασκεύασαν οι μαθητές από απλά ανακυκλώσιμα και χρησιμοποιημένα υλικά, όπως κατσαρόλες, τηγάνια, ταψάκια, πλαστικά μπουκάλια δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο μια ορχήστρα εξωτερικού χώρου διαθέσιμη για όλους .
Τελειώνοντας, τοποθετήθηκε πίσω από τα παρτέρια και το σκιάχτρο, που κατασκεύασαν οι μικρότερες τάξεις καθώς και μια ταινία για να απαγορευτεί η είσοδος και τα παιχνίδια γύρω από τον λαχανόκηπο .
Μέσα από τις δραστηριότητες της ? Ορχήστρας των Χωμάτων ?, οι μαθητές κατάλαβαν ότι με την συνεργασία, την δημιουργικότητα και την φαντασία τους, το σχολείο γίνεται πιο όμορφο και πιο χαρούμενο !!!