Επίσκεψη του Glossomobil στο σχολείο μας

 

Επίσκεψη του Glossomobil στο σχολείο μας στα πλαίσια του μαθήματος των Γερμανικών

   Στις 11/05/2017 οι μαθητές της  ΣΤ΄ που διδάσκονται Γερμανικά ως 2η ξένη γλώσσα, δέχθηκαν στα πλαίσια του μαθήματος και μετά από συνεννόηση της αρμόδιας καθηγήτριας με το Ινστιτούτο Goethe, την επίσκεψη του «κινητού λεωφορείου γερμανικής γλώσσας» και απόλαυσαν ένα εναλλακτικό μάθημα μαθαίνοντας γερμανικά με βιωματικό και συμμετοχικό τρόπο.

   Συγκεκριμένα, τις πρώτες δύο διδακτικές ώρες δεχθήκαμε στα πλαίσια του μαθήματος δύο καθηγητές του προγράμματος Glossomobil, οι οποίοι διεξήγαγαν δραστηριότητες εντός και εκτός της σχολικής αίθουσας. Το πρόγραμμα ξεκίνησε μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας με τη γνωριμία των μαθητών με την καθηγήτρια και τον καθηγητή, οι οποίοι εξήγησαν τι σημαίνει όλη αυτή η κίνηση, πώς το Glossomobil ταξιδεύει σε όλα τα σχολεία ανά την Ελλάδα που το προσκαλούν και ποιος ο σκοπός του.

   Η δραστηριότητα άρχισε με ένα γερμανικό τραγούδι το οποίο προβαλλόταν με προτζέκτορα στον πίνακα. Οι καθηγητές τραγουδούσαν τους στίχους, οι οποίοι προβάλλονταν και μπορούσαν να τους διαβάζουν όλοι, ενώ παράλληλα παιζόταν και σχετικό βίντεο-κλιπ. Όλοι διάβαζαν, τραγουδούσαν γερμανικά και χόρευαν στους ρυθμούς του τραγουδιού, μόνο που οι χορευτικές κινήσεις εισήγαγαν και αντίστοιχο λεξιλόγιο στα γερμανικά. Οι μαθητές με έναν πολύ ψυχαγωγικό τρόπο έμαθαν εκφράσεις προσανατολισμού, χειρονομίες και λεξιλόγιο της καθημερινότητας των εφήβων της Γερμανίας. Η εκμάθηση συνδύασε όλες τις δεξιότητες, ανάγνωση, ακουστική ικανότητα, προφορική έκφραση και αυτά με κίνηση και μελωδία, γεγονός που οδηγεί στην πιο αποτελεσματική εκμάθηση εις βάθος και μακροπρόθεσμα  και κυρίως με ευχάριστο τρόπο.

   Στη συνέχεια οι μαθητές διδάχθηκαν τα χρώματα με παιγνιώδη τρόπο και κάνοντας κατασκευές καθισμένοι στα θρανία τους και αμέσως μετά κλήθηκαν να αναπαράγουν το λεξιλόγιο με μίνι διαγωνισμούς μεταξύ τους, στους οποίους έλαβαν μέρος με πολύ κέφι και διάθεση.

   Στην επόμενη φάση βγήκαμε όλοι στο προαύλιο, όπου διεξήχθη η δραστηριότητα με το πολύχρωμο  αερόστατο. Οι μαθητές στήθηκαν γύρω από το αερόστατο και το κρατούσαν περιμετρικά έτσι ώστε να αντιστοιχεί στον καθένα ένα χρώμα. Όταν η καθηγήτρια τους καλούσε να το σηκώσουν, τότε φώναζε ένα χρώμα και οι μαθητές που είχαν το χρώμα αυτό έτρεχαν κάτω από το αερόστατο ακριβώς απέναντι και καταλάμβαναν αντιστοίχως νέες θέσει περιμετρικά. Ξανακούστηκε όλο το λεξιλόγιο, οι εκφράσεις και τα χρώματα που διδάχθηκαν μέσα στην αίθουσα, και τώρα το εμπέδωναν με κίνηση, παιχνίδι και πολύ κέφι μέσω ενός νέου παιχνιδιού όπως το αερόστατο. Τέλος, μοιράστηκαν παιχνίδια και αναμνηστικά εκ μέρους του Glossomobil σε όλους τους μαθητές.

   Οι μαθητές ευχαριστήθηκαν και εκτίμησαν πολύ θετικά την όλη δραστηριότητα, έμαθαν από παιδαγωγική άποψη με κέφι την ξένη γλώσσα, αλλά και από διδακτικής άποψης η μάθηση συνδύασε περισσότερες από μία αισθήσεις, και επομένως με την ολιστική αυτή μέθοδο εσωτερικεύθηκε βαθύτερα, σταθερότερα και αποτελεσματικότερα η μαθησιακή ύλη.

   Στην όλη διαδικασία είχαμε την αμέριστη συμπαράσταση και συμβολή τoυ διευθυντή, κ. Αλούκου Γιώργου, τόσο ως προς το οργανωτικό της υλικοτεχνικής υποδομής αλλά και ως προς την διάθεση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων καθώς και του προαύλιου χώρου για τις δραστηριότητές μας με αντίστοιχο προγραμματισμό που έκανε. Αμέριστη ήταν και η συνεργασία των δασκάλων της ΣΤ1, ΣΤ2.

 

Πολυξένη Λέντζιου

ΠΕ07 Γερμανικών

Sorry, no comments or trackbacks are allowed on this post.