Εκδρομή Ε΄ τάξης στο “Κέντρο της Γης”

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Νίκη Σαραφίδου , Λάμπρος Γιαννικόπουλος

10-10-2014 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΓΗΣ ? Ε΄1 , Ε΄2  τάξη .

Την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014 οι Ε΄1 , Ε΄2  τάξη , στα πλαίσια της εβδομάδας περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης , επισκέφτηκαν το « Κέντρο της Γης » , που βρίσκεται στο πάρκο  “Αντώνης Τρίτσης”.

271
Η « Οργάνωση Γη » έχει σκοπό την ανάπτυξη της περιβαλλοντικής και κοινωνικής νοημοσύνης . Ο καιρός ήταν ιδανικός !
2

 

 

 

Οι μαθητές μοιράστηκαν σε τρεις ομάδες , σύμφωνα με τις τάξεις . Σε κάθε ομάδα ένας γεωπόνος ? παιδαγωγός ανέλαβε να εκπονήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα .

 

 

 

7

 

 

 

Οι μαθητές της Ε΄1 τάξης , στην πρώτη στάση του προγράμματος , ανακάλυψαν μέσα από τις αισθήσεις το χώρο ? κήπο ( μύρισαν , είδαν , άκουσαν , ακούμπησαν ) .

 

 

 
9

 

 

 

Ο δεύτερος σταθμός ήταν ο λαχανόκηπος . Εκεί οι μαθητές έμαθαν για τα λαχανικά , την ποιότητα και την διατροφική τους αξία .

 

 

 

13

 

 

 

Επίσης , η παιδαγωγός τους μίλησε για τον βιολογικό τρόπο παραγωγής , καθώς και για την διάθεση των προϊόντων σε κοντινά ιδρύματα . Καθ ΄ όλη τη διάρκεια της ενημέρωσης ακουγόταν κλασσική μουσική , η οποία , όπως έμαθαν , βοηθάει τα φυτά να αναπτύσσονται .

 

 

 

Μέσα στο λαχανόκηπο , οι μαθητές χωρίστηκαν σε δυο ομάδες( κόκκινη & πράσινη ) , οι οποίες έπρεπε να βρουν συγκεκριμένα λαχανικά , π.χ. ντομάτα & πιπεριά ,  και να συγκρατήσουν κάποια χαρακτηριστικά τους . 

1516

Περπάτησαν προσεχτικά στα μονοπάτια για να μην καταστρέψουν τους σπόρους και κατευθύνθηκαν προς το χώρο των μυρωδικών .  Εκεί χρησιμοποιώντας και πάλι τις αισθήσεις ( όσφρηση ? αφή ? γεύση ) αναγνώρισαν μερικά από αυτά : ρίγανη , μαϊντανός , μέντα , λεβάντα και μίλησαν για την χρήση και την αξία τους στην καθημερινή ζωή.

18 19

 

 

 

 

 

 

 

 

Περπατώντας μέσα στο “Κέντρο της Γης” , ανακάλυψαν μερικά γεωργικά εργαλεία , όπως φτυάρια , αξίνες , άροτρο , κάρο .

8 25

Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο χώρο που γίνεται η κομποστοποίηση , η οποία είναι μια φυσική διαδικασία που μετατρέπει τα οργανικά υλικά σε μια πλούσια ουσία , χώμα . Οι μαθητές εξεπλάγησαν , όταν οι παιδαγωγός αναφέρθηκε στα βακτήρια και στους μύκητες , οι οποίοι είναι οι ¨εργάτες¨ της κομποστοποίησης .

21 23

29

 

 

 

 

Έπειτα έκαναν μια σύντομη στάση στο   “Ξενοδοχείο των Εντόμων” , όπου αναγνώρισαν κάποια ερπετά και έντομα .

 

 

 

 

 

Επισκέφτηκαν τους βασιλικούς στάβλους , όπου οι ιπποκόμοι φρόντιζαν τα άλογα , τα οποία παίρνουν μέρος σε αγώνες με εμπόδια . 

32 37

Ευχάριστη έκπληξη για τους μαθητές της Ε΄1 τάξης ήταν η παρουσία ενός αναβάτη σε άλογο , ο οποίος επέτρεψε στα παιδιά να χαϊδέψουν με σειρά το περήφανο ζώο .

39 40
Συνεχίζοντας την περιήγηση , θαύμασαν εξωτερικά τον Πύργο της Βασίλισσας Αμαλίας ( γίνονται εργασίες συντήρησης εσωτερικά ) και τον περιβάλλοντα κήπο .

46 48

Οι μαθητές ευχαριστήθηκαν παιχνίδια στο γκαζόν και γύρω από τα αγάλματα .  Επίσης , παρατήρησαν την έντονη παρουσία των παπαγάλων και επεξεργάστηκαν τα κυπαρρισόμηλα , αγαπημένη τροφή των παπαγάλων .

44 47 53 56

58Προχωρώντας , ανέβηκαν σε μια ξύλινη γέφυρα, η οποία βρισκόταν εκεί για να δείξει την ανάγκη για ομαλή μετάβαση σ? ένα νέο βιώσιμο μοντέλο κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης .
Έπειτα συνάντησαν μια τεχνητή λίμνη και μίλησαν για το οικοσύστημά της ( νούφαρα, καλάμια, βατράχια, έντομα κ.α.) . Επίσης , έγινε αναφορά για το πώς ήταν πριν ο χώρος και πως έγινε μετά την παρέμβαση της Οργάνωσης της Γης .

59

Στο τέλος της εκπαιδευτικής εξόρμησης και αφού υπήρχε χρόνος, με σύμμαχο τον καλό καιρό και την καλή διάθεση εκπαιδευτικών και μαθητών, οι μαθητές τάισαν τις πάπιες στη λίμνη μέσα στο πάρκο “Τρίτση”, έπαιξαν , περπάτησαν και απόλαυσαν τις ομορφιές της φύσης .

67 70

Σκοπός αυτού του περιβαλλοντικού προγράμματος ήταν : Πρώτον, να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση / αλληλεπίδραση του ανθρώπου ?ε το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον . Δεύτερον, να αντιληφθούν τη φύση ?έσα από όλες τις αισθήσεις τους. Και τρίτον , να συ??ετέχουν ενεργά ως υπεύθυνοι πολίτες στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Sorry, no comments or trackbacks are allowed on this post.